Nog saaiere dag dan gisteren maar gaat veranderen. - Reisverslag uit Sullivan, Verenigde Staten van JanGusta - WaarBenJij.nu Nog saaiere dag dan gisteren maar gaat veranderen. - Reisverslag uit Sullivan, Verenigde Staten van JanGusta - WaarBenJij.nu

Nog saaiere dag dan gisteren maar gaat veranderen.

24 Juli 2019 | Verenigde Staten, Sullivan

Woensdag 24 juli

Half 8 klaarwakker ben er maar uitgegaan. En om 09.00 uur waren we al op weg.

Wat ik al eerder zei het invoegen gaat een beetje raar hier. Wij rijden, naast Jan op ander baan een auto, komt een dame die dus de weg op moet en zie haar zo dichterbij komen.

Dus ik roep kijk uit. Niet tegen Jan maar tegen de dame die het uiteraard niet hoorde.

Dat Terre Haute is nog een aardig stukje rijden. Er wordt ontzettend veel aan de weg gewerkt dus we werden weer omgeleid. Maar kwamen wel langs hele leuke optrekjes.

Als je een wegwerker omver rijdt krijg $ 7500,— boete en 15 jaar gevangenisstraf.

In Indiana als je onvoorzichtig rijdt, en er zijn wegwerkzaamheden, riskeer je $ 1000,— en 6 jaar gevangenisstraf.

In Boswell zijn ze wel heel milieubewust hier staan ontiegelijk veel windmolens.

De laatste keer dat we er zoveel zagen was in Californië.

We weten helaas nog niet helemaal hoe onze Garmin, lees TomTom werkt, dus we zijn al dagen aan het zoeken naar de AAA oftewel de ANWB.

Beetje de moed opgegeven, en omdat we vandaag het ouderlijke huis van Katie gingen zoeken, zegt Jan opeens kijk nu AAA in Terre Haute. Wij dachten een kerk en een kroeg maar niets van dat alles. Hele grote plaats. Bijna een uur binnen geweest en we gingen met $ 100,— aan kaarten en boeken de deur uit. Weet ik meteen weer waarom ik lid ben. Had het ANWB nummer maar ze had geen flauw idee hoe het in het systeem moest dus heeft ze het onder haar zoons naam ingevoerd. Dus ze vroeg of ik ook Engels kon lezen en ze gaf topinformatie.

Ik begon over Colorado, Sylvia en noemde het plaatsje Nederland maar zei het ook op zijn Nederland, oh, are you from Nederland – Colorado.

Nee, we zijn echt van Nederland. Maar je Engels is wel heel goed dus mijn neus krulde weer behoorlijk. Heb nu heel wat te lezen.

Jaren lang ben ik lid geweest van Wereldcontact, een vereniging opgericht voor mensen waar de kinderen van emigreerde, en daar boekten wij dan onze reis.

Toen we in 2008 met Johan en Karin naar Amerika gingen was er een informatiemiddag.

Wij erheen en daar was een vrijwilliger die van alles vertelde. Eind van d middag kwamen we er achter dat hij de kaarten van de AAA verkocht. Dus Jan zei zo droog die krijg je gratis bij de AAA als je lid bent. Vond hij niet zo leuk want hij verdiende aardig bij.

3 jaar geleden had Katie de route uitgezet maar dat was iets teveel van het goede.

Wij zijn meer van we zien wel maar willen wel wat zien.

Als we nu doorrijden, zonder iets te zien, zijn we in 4 dagen in Phoenix.

Maar dat gaan we uiteraard niet doen.

Hebben het geboortehuis van Katie gezien en het gesloopte huis van haar grootouders.

Dus op het uitstapje na bij de AAA vandaag werd het een autodag.

Gaan nu naar Evansville. En lekker uit eten. Once nieuwe Michelle moet nu al geüpdatet worden. Zoeken een restaurant uit is al weg. Maar heerlijk gegeten bij O’Charley.

Lekker relax wat meestal niet zo is.

• 25 Juli 2019 - 13:57

Loes:

Leuke foto's zus en een hele leuke van Jan.
    Prachtig verhaal evengoed.
    Wij weer een tent er aan en zitten met onze voeten in een emmer koud water en de ventilator aan.
    Dikke kus

• 25 Juli 2019 - 15:12

Siep:

Wat jij maar weer een saaie dag vindt ! Jullie maken genoeg mee
    Het is hier bloedje heet. Ik doe hetzelfde als zus Loes
    Voeten in een bak water en een natte handdoek in de nek.
    Lieverds, we blijven genieten van je verslagen en de foto’s
    Nog veel plezier , dikke kus

• 27 Juli 2019 - 16:31

Sylvia:

Misschien een saaie dag maar wel een leuk verhaal! Wij nemen altijd onze nederlandssprekende navigatie mee, via inernet heb ik een wegenkaart van Amerika gekocht en we rijden bijna nooit verkeerd. Wat een enorm drankje had je! Van genoten? Veel plezier verder.