2 daags verslag wegens geen wifi - Reisverslag uit Weidman, Verenigde Staten van JanGusta - WaarBenJij.nu 2 daags verslag wegens geen wifi - Reisverslag uit Weidman, Verenigde Staten van JanGusta - WaarBenJij.nu

2 daags verslag wegens geen wifi

23 Juli 2019 | Verenigde Staten, Weidman

Zondag 21 juli

Ontzettend noodweer gehad vannacht gelukkig geen wind.

Alle ramen moesten dicht. Onze Jan maakt elke dag een heerlijk ontbijtje voor mij maar vandaag mocht ik toch aan de slag. Het zondagse ontbijt verzorgen.

Gauw bij de Walmart nog even alles whatsapp en berichten gelezen en toen op pad.

Er wordt aan heel veel wegen gewerkt en de aanwijzingen om een andere weg te volgen vallen niet altijd mee.

Maar we waren dus onderweg naar Weidman. We hebben een schitterende route gereden en kwamen ook nog een Amish koetsje tegen. En wat Amish jongeren en een echtpaar in een koets die allemaal heel vriendelijk naar ons zwaaiden.

Zijn nu op de Grammy Woods Family Campground en geloof het of niet geen WiFi.

Onze beroemde Dr. Pol zijn praktijk is hier 9 km vandaan. De eigenaar van de camping zijn ook klant bij hem.

In het huis van het Hollandse echtpaar waar we gisteren waren zagen we een houten kastje staan. Maar dat bleek een koelkast te zijn, uiteraard niet zo modern als die van ons, er boven stond een gekleurd kaartje. De overbuurman leverde ijs. Dus mevrouw zette dan het bordje voor het raam en buurman wist hoeveel ijs ze nodig had voor de koelkast.

Ze hadden ook de 1e telefoon en zelfs de 2e telefoon die stond in de werkkamer van meneer.

Maandag 22 juli – Weidman is echt een dorp.

Wekker staat standaard op 09.00 uur. Onze Jan neemt dan een spurt uit bed maar ik moet altijd langzaam bij komen. Zou meelopen naar het douchegebouw anders komt Gusta nooit meer terug.

Heel modern unisex douches. Niet vergeten de deur op slot te doen.

Je kan wel zien dat er, net als bij ons, heel verschillend weer is.

Want het is hier heel groen en vandaag hebben we aardig wat Kerstbomen gezien.

Op weg naar praktijk van Dr. Pol maar het was zo druk we konden de camper niet kwijt.

Doorgereden naar de Walmart om het verslag te versturen wat helaas niet ging.

En tot nu toe hebben we 5 Aldi’s gezien en zijn daar even binnen geweest.

Zal voor de Amerikanen niet meevallen ze moeten zelf hun boodschappen inpakken.

De filmploeg van Dr. Pol lag heerlijk in het gras.

We konden de camper kwijt. En even later hebben we Dr. Pol ook gesproken en een pak stroopwafels met Haagse hopjes smaak gegeven.

Hij vertelde dat ze weer nieuwe theatershows met hem willen maken.

Snap niet dat ze er geld voor geven. Lekker nuchter en lekker Hollands.

Praat bijna zonder accent. We waren thuis aan het kijken, zei waren bezig met nieuw personeel, en uiteindelijk bleef er een jong stelletje en een vrijgezelle man over.

Hij had samen met zijn vrouw een praktijk beiden werkten 3 dagen, zagen elkaar nooit!!!, en hebben 2 kinderen van 15 en 13 en zijn dus gescheiden.

Die man heeft dus gewonnen maar nu weet hij niet zeker of hij wel naar Michigan wil gaan.

Het is heerlijk weer hier 78 gr F. ongeveer 26 gr C.

• 24 Juli 2019 - 05:24

Sylvia:

Hoi hoi, geen foto met dr Pol gemaakt? Hahaha. Wel leuk dat jullie daar langs zijn gegaan. Hier is het nu tropisch warm....groetjes!