Olathe - Reisverslag uit Kansas City, Verenigde Staten van JanGusta - WaarBenJij.nu Olathe - Reisverslag uit Kansas City, Verenigde Staten van JanGusta - WaarBenJij.nu

Olathe

Blijf op de hoogte en volg

10 Juli 2019 | Verenigde Staten, Kansas City

Woensdag 10 juli

Gisteren kon ik even niet op de plaatsnaam komen waar we zijn maar we zijn in Topeka.

Vannacht was het extreem benauwd. Onze wekker staat op 09.00 uur maar vanmorgen zaten we van schik om kwart voor 8 aan de tafel. Hele harde wind, nog nooit meegemaakt, voor een moment dachten we de camper gaat om. Is nu gelukkig afgezwakt en hebben een gigantische regenbui.

Hebben besloten om nog even af te wachten wat er verder gebeurd voor we de weg op gaan.

Van de week hadden we bijna om de 5 minuten een weeroverzicht, tot vervelends aan toe, hoe erg het weer wel was. Toen was er niets aan de hand. Nu wachten we op nieuws en horen niets.

Om 11.00 uur was het rustig en zijn we op pad gegaan.

Kansas is de Sunflowerstate. Vaak bloeien de zonnebloemen in net wild.

De grote zonnebloemen worden gekweekt door de boeren en in de zomer en begin van de herfst staan er velden vol.

Vandaag ook geleerd dat het weer heel erg kan omslaan in Kansas. 

’s Middags was het weer heet en niets aan de hand.

Via de oude route 50, dus geen snelweg kwamen we aan in Olathe.

Als ik dit vertel denken jullie misschien die maken ook altijd wat mee. 

Maar we betaalde de kinderprijs samen $10,—. Er waren inderdaad veel schoolkinderen.

Maar als je ziet hoe geordend dat allemaal gaat dat is ongelooflijk.

Dit was wel weer zo’n plek als je het niet weet vindt je het nooit.

Het was een farmerhouse uit 1860. De combinatie van het stel was opmerkelijk Iers/Schots.

Het echtpaar had 8 kinderen waarvan er 1 voor de leeftijd van 2 jaar is overleden. 600 hectare groot was het terrein. Op de vloer in de gang zou je denken er liggen tegels maar dat was gewoon erop geschilderd. Op de open hout leek steen maar was gewoon geschilderd.

Ik zei deden ze net of ze rijk waren nee, ze zei ze waren wel erg rijk.

Alle dames en heren die hier aanwezig waren liepen ook in ouderwetse kleding en er wordt ook volop geoogst.

9 jaar stopte daar ook de postkoets. Jan en ik hebben een romantisch ritje gemaakt in de koets.

Degene die met de postkoets kwamen konden dan beneden eten. Daarna kwam het spoor en was het over.

Ze zeggen wel eens Amerika heeft niet veel geschiedenis maar er is heel wat bewaard gebleven en wordt ook heel goed onderhouden. 1 keer per jaar kwam de koets met alle levensmiddelen.

Bij de smid mocht ik mij even uitleven viel best tegen. Jan deed het goed met het wiel van de postkoets.

Alles moest opgeladen worden dus op zoek naar een camping staan nu op de Walnut Grove.

Onze GPS raakte helemaal van slag. Want wat nooit gebeurd het ligt midden in een woonwijk.

Daar moest ik even het mijne van weten. Opa is het RV park begonnen in 1950 en daarna is de woonwijk erom heen gebouwd.

Vanwege de schrik van vanmorgen heeft Jan een overheerlijk ijsje met pecannoten gehaald.

Jan wilde eerst niets weten van de pecannoten maar sinds hij de cakejes van de Walmart heeft ontdekt smult hij ervan.

P.S. Voor degene die op mijn verjaardag komen ik vraag geld en zal zeggen waarom,

Kaatje snap het wel, ik heb namelijk mijn armbandje weer kunnen scoren wat stuk was.


  • 11 Juli 2019 - 04:45

    Sylvia:

    Leuke foto’s Gusta. Misschien is het vervelend als er om de tien minuten een weerbericht langs komt maar als je door het slechte weer overvallen wordt ben je ook niet blij denk ik. Hopen dat het weer zich nu rustig houdt! Goede reis verder!

  • 11 Juli 2019 - 05:29

    Karin Ponsioen :

    Lieve kanjers

    Wat maken jullie toch mee ,ben blij dat het goed gaat en Gusta ik keek altijd kleine huis op de prairie dat plaatsje heten ook walnut grove.
    Prachtige serie en zag er net zo uit als op jou foto,s.
    De foto,s zijn geweldig lieverds geniet.
    Lot,s of love Van Johan en Karin.❤️

  • 11 Juli 2019 - 06:21

    Anita:

    Hoi Nichtje en Jan,
    Wat gezellig in zo’n postkoets, dat was hobbelen zeker? Jullie genieten volop lees ik. Nog veel plezier en een goede reis verder.
    Groeten Nicht en Tom

  • 11 Juli 2019 - 15:32

    Pieter Battem:

    We hebben al reisverslagen gelezen en we vinden het geweldig dat je nog zoveel hebt kunnen zien.
    Dat van Kansas is ook leuk enrijden met de oude koets lijkt mij ook wel wat.
    Nog veel plezier wandt wij gaan weer naar de camping,Rie heeft deze week wat gedaan in je huis,
    dus alles is weer netjes.

    Groetjes van Rie en Piet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kansas City

Actief sinds 31 Maart 2019
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 3757

Voorgaande reizen:

13 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

31 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

22 Juni 2019 - 17 Augustus 2019

Amerika Trip

Landen bezocht: