Even echte reflex tijd - Reisverslag uit Salina, Verenigde Staten van JanGusta - WaarBenJij.nu Even echte reflex tijd - Reisverslag uit Salina, Verenigde Staten van JanGusta - WaarBenJij.nu

Even echte reflex tijd

06 Juli 2019 | Verenigde Staten, Salina

Zaterdag 6 juli, Zondag 7 juli en Maandag 8 juli

Zijn wij even stil en vieren echt vakantie, jawel Sylvia, op een KOA camping.

Maak jullie niet ongerust “we will be back”.

Dus vandaar even wat wetenswaardigheden.

Een paar wetenswaardigheden:

Alle toiletten daarvan zijn de wanden met tranenplaten, lees aluminium, dus kan er niet op gekrast worden. Tot nu toe heb ik 2 vrouwelijke vrachtwagen chauffeurs gezien.

Wat erg grappig was we hadden een zak Snickers mee. Jon denk je dat we die hier niet hebben.

Ik zeg dat is ons vakantiepakket wat we altijd van onze lieve buren Rie en Piet krijgen.

Vrachtwagens die berg op gaan hebben hun waarschuwingslichten aan en die gebruiken ze ook als ze de berg afgaan.

Voor ons blijft het gek, indien mogelijk, om bij rechtsaf gaan door rood te mogen rijden.

Verkeerslichten staan aan de overkant van het kruispunt voor ons ook vreemd.

Als je een oprit op komt rijden dan voegt het zichzelf in. Dat is anders dan bij ons.

Op roken in de camper staat een boete van $ 250,00.

Amerikanen zijn nog altijd heel beleefd in het verkeer. Ook in de winkels als ze per ongeluk tegen je aan stoten of voor je langsgaan altijd iets zeggen.

Vandaag weer een dame die langs mij loopt en opeens zegt wat heb je een leuke jurk aan.

Dat maak je in Nederland niet gauw mee.

Overnachten bij de Walmart is toegestaan als je maar van je eigen voorzieningen gebruik maakt.

Veiliger kan je niet staan want er hangen bewakingscamera’s.

Heel soms staat er een bord dat het niet is toegestaan.

Waar je ook gratis mag staan, hebben wij nog nooit gedaan, is bij kantoorpanden.

Maar daar is het vaak toch wat donkerder.

De eerste boodschappen hadden we gedaan bij Safeway we kwamen terug met 25 plastic tasjes.

Maar, voor ons zijn het afvalzakken, tegenwoordig kan je ze terugbrengen voor recycling.

• 07 Juli 2019 - 06:14

Karin Ponsioen :

Lieve Jan en Gusta

Hier gaat alles goed
    Ja jullie zien steeds nieuwe dingen daarom is het zo mooie.
    Blijf Jan op de hoogte van het dames elftal van daag USA tegen Nederland.
    Blijf lekker genieten en prachtige foto,s maken .
    Liefs Johan en Karin.

• 07 Juli 2019 - 06:22

Fijn om jullie leuke reisverslagen te lezen.Ik lees dat je bij walmart van je eigen voorzieningen gebruik moet maken om daar te mogen parkeren, hebben jullie een generator op de camper zitten om je eigen stroom te genereren?
    Bevalt de garmin gusta?
    Straks voetbal kijken hier in NL, dan is het bij jullie nog ochtend he.
    groet,
    anthony

• 07 Juli 2019 - 06:45

Anita:

Hoi Nichtje en Jan,
    De vlag hangt hier al uit, een Nederlandse en een speciale oranje voetbal vlag. Vanmiddag voor de buis, hopelijk een leuke pot voetbal. Jullie genieten volop lees ik en dat is fijn. Ja zo heeft ieder land weer zijn eigen gewoontes en eigenaardigheden. Veel vakantieplezier en geniet ervan. Groeten Nicht en Tom.

• 07 Juli 2019 - 11:15

Loes:

Hi, Zus Gusta en broer Jan, het was weer een gezellig verhaal. reizen in gedachten met jullie mee.
    Wij klaar voor de voetbal wedstrijd.
    Kregen al vroeg een berichtje uit Seattle , Rich hoopt natuurlijk dat de Amerikanen winnen. Wij natuurlijk Nederland. Dikke knuffel van die twee uit Heerde