Burkburnett - Reisverslag uit Burkburnett, Verenigde Staten van JanGusta - WaarBenJij.nu Burkburnett - Reisverslag uit Burkburnett, Verenigde Staten van JanGusta - WaarBenJij.nu

Burkburnett

Blijf op de hoogte en volg

30 Juli 2019 | Verenigde Staten, Burkburnett

Dinsdag 30 juli

Vanmorgen weer vroeg op pad. Onze eerste bezigheid, jullie raden het al, tanken.

Pomp waar we stonden bleek stuk. Voorheen zat de tankdop aan de zijkant en nu aan de achterkant.

De slangen zijn niet flexibel dus je moet goed voor de pomp staan.

Wij staan te wachten komt een meneer and voor de pomp naast ons, we konden geen kant meer heen, dus vriendelijk gevraagd of hij even achteruit wil gaan.

Tijdens het tanken, Nancy je gelooft het niet, had mijn bordje weer op het voorhoofd.

Meneer heb je een goede deal jazeker, ik heb mijn trailer net verkocht.

Heel verhaal meteen. Had 5 jaar voor de luchtmacht in Oxford gewoond, kinderen waren daar geboren. Ik zeg zo droog je hebt geen Oxford accent. Die Texanen zijn ook moeilijk te verstaan.

Jan rijdt 60 Miles, voor sommige vrachtwagen chauffeurs is dit niet hard genoeg, ze gaan je dan voorbij en toeteren. Met andere woorden rij eens wat harder.

Gisteren weer wat geleerd van Jan ons asfalt is beter. Neemt goed water op en zuigt het op als een vergiet.

We hadden extreme regen gisteren en dan zie je bij de vrachtwagens hele nevel van regen achter de vrachtwagen. Als Jan wil kan hij zo a la de minut aan de slag er worden zo ontzettend veel chauffeurs gevraagd. Rijden net door een plaats waar staat als je, je mobiele telefoon gebruikt kan je een bekeuring krijgen van $ 2000,—.

Wat hier in Texas nu weer opvalt, in andere staten liggen de kerkhoven langs de kant van de weg, hier staat een bordje cemetery maar zie je ze niet.

Becky, zuster van Jon, woonde in Maine en moest altijd langs een hele lange weg.

En ik zag du een kerkhof aan de kant van de weg. Ik zeg tegen haar je kan zien dat jullie Amerikanen het altijd druk hebben. Heb altijd het idee we gooien iemand even in het graf en we gaan weer door met werken. Ze vertelde later elke dag als ik er langs kwam moest ik aan je woorden denken en moest dan altijd lachen.

Onze GPS heeft het makkelijk we rijden op een weg die is 240 km lang en dan zijn we bij 

Wichita Falls. En dan zijn we er eindelijk, stuk gelopen, in de bloedhete en zijn toen gauw de airco weer ingegaan. Zonder een waterval gezien te hebben. We gaan in de avond nog wel een keer terug. En doorgereden naar een KOA camping met zwembad.

Het is hier 95 graden Fahrenheit is 35 graden Celsius.

Morgen lassen we een rustdag in want het blijft zo heet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Burkburnett

Actief sinds 31 Maart 2019
Verslag gelezen: 16
Totaal aantal bezoekers 3723

Voorgaande reizen:

13 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

31 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

22 Juni 2019 - 17 Augustus 2019

Amerika Trip

Landen bezocht: