Allendale - Reisverslag uit Allendale, Verenigde Staten van JanGusta - WaarBenJij.nu Allendale - Reisverslag uit Allendale, Verenigde Staten van JanGusta - WaarBenJij.nu

Allendale

17 Juli 2019 | Verenigde Staten, Allendale

Woensdag 17 juli

Heerlijk geslapen. Nog 200 kilometer en dan zijn we eindelijk in Michigan.

Uiteraard kom je op de weg heel veel grote trucks tegen want het meeste gaat over de weg. Dan zie je vaak staan Weigh Station. Vandaag heeft mijn kameraad uitgelegd hoe dat werkt.

De chauffeurs moeten die baan pakken en de auto wordt gewogen. Mocht het zo zijn dat de trucks te zwaar zijn dan krijgen ze een boete. Hoe hoog dat weten we niet.

Je moet er even een stukje voor rijden maar dan heb je ook wat.

Om precies te zijn 1891 mijl – 3043 km en dan zijn we nog niet in Holland want dat is 40 km hiervandaan. We staan echt op een fantastische camping ver van de bewoonde wereld maar tussen de bomen in en hele grote plekken. Het is echt een idealistische plek.

We kwamen vanmiddag aan en we kwamen weer in een andere tijdzone dus opeens een uur later.

Als grapje gingen we naar binnen en zeiden Goedemiddag. Maar hij sprak wel Duits maar geen Nederlands. Hij zei ook jullie spreken gemiddeld 3 talen en wij alleen Amerikaans.

Hele leuke eigenaar met een paarse kuif. En onze Jan werd weer veeeeeel jonger geschat.

Nee, 67 dat geloofde hij niet en ik kreeg een compliment over mijn Engels ook altijd leuk.

Meteen de propane bij laten vullen kunnen we weer koken.

Amerikanen zetten de datum anders dan wij (zie foto).

Vanmiddag naar het zwembad gegaan.

En Jan kookte vandaag, werd Thais, had hij nog nooit gegeten.

Het was geen sjiek restaurant maar met ophalen en gewoon zitten heel druk.

En heel lekker ik had mild, kon ik net aan, Jan een graadje heter.

Voor $ 25,— waren we klaar.

Morgen houden we een relax dag dus zullen we niet veel meemaken.

Jan veel last van zijn benen dus even rust.

Jullie horen ons weer.

• 18 Juli 2019 - 11:30

Loes:

Ziet er allemaal weer erg lekker uit en behoorlijk veel. Al een flinke afstand afgelegd.

Liefs van ons

• 18 Juli 2019 - 16:47

Anita:

Het Thaise eten ziet er inderdaad heel lekker uit. Jullie plek is ook geweldig als ik dat zo zie. Dus weer plensbuien maar wel een gezellige paraplu. Groeten Nicht en Tom